Zalety marketingu szeptanego
Rekomendacje innych osób mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe w naszym codziennym życiu. Wskazują na to zalety marketingu szeptanego, ale nie tylko. Któż z nas nie skorzystał z opinii znalezionej w internecie albo sam nie opublikował wpisu na lokalnej grupie z pytaniem o polecenie dobrego fryzjera, mechanika albo cukiernika. To normalne, że zanim zdecydujemy się na wydanie pieniędzy, chcemy wiedzieć, że lokujemy je dobrze, a produkt lub usługa nas nie zawiodą. Zalety marketingu szeptanego mówią same za siebie. Gdyby ten rodzaj działań nie był skuteczny, agencje marketingowe nie miałyby tylu zleceń właśnie na marketing szeptany.
Co to jest marketing szeptany?
Wyobraźmy sobie, że ktoś zadaje pytanie na forum. Chce dowiedzieć się, który syrop na kaszel dla dziecka jest najskuteczniejszy. Pod postem pojawia się kilka odpowiedzi, a wśród nich odpowiedź osoby z działu marketingu firmy farmaceutycznej, oferującej naprawdę dobry syrop. Zalety marketingu szeptanego tkwią w tym, że pozwala on „wtopić się w tłum”. Zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów poprzez nienachalną wzmiankę o danym produkcie. Obie strony są zadowolone.
Mama poszukująca bardzo konkretnego produktu dostaje odpowiedź. Firma zyskuje nowego, usatysfakcjonowanego klienta. Marketing szeptany powinien wywoływać pozytywne reakcje u odbiorców, nie być sztuczny ani przede wszystkim zbyt bezpośredni lub wprowadzający w błąd. Ma tylko wychodzić z ofertą w stronę klienta, który właśnie w danym momencie jest zainteresowany określonym rodzajem rzeczy. Zalety marketingu szeptanego wiążą się także z tym, że pozwala on na utrwalenie wizerunku marki w pamięci społeczności grup dyskusyjnych na forach lub w mediach społecznościowych.
Rekomendacje, które sprzedają
Niektórych nurtuje następujące pytane. Czy opinie w Internecie sprzedają? Nie ma wątpliwości, że rekomendacje sprzedają. Gdyby tak nie było, influencer marketing nie byłby tak popularnym sposobem promocji w Internecie. Konsumenci opierają swoje wybory na wyborach i opiniach innych osób. Nie ma w tym nic dziwnego, że zalety marketingu szeptanego są widoczne.
Jakie są zalety marketingu szeptanego?
Choć w niektórych kręgach ten rodzaj działań budzi kontrowersje, zalety marketingu szeptanego są oczywiste. To niezwykle łatwy sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki i dotarcie do określonego grona odbiorców, którzy zwiększą ruch na stronie, a być może i konwersję.
Zalety marketingu szeptanego wiążą się z pewnego rodzaju rozbudzeniem ciekawości społeczności w Internecie. Grunt to odpowiedni wybór miejsca, w którym ma się rozpocząć dyskusja o marce. Nie może być zupełnie wyrwana z kontekstu. Trzeba szukać pośród postów na forach internetowych, blogach lub w grupach na Facebooku odpowiednich tematów i dopiero próbować dołączyć do dyskusji. Zalety marketingu szeptanego mają to do siebie, że może on być zarówno jawny, jak i wykonywany z poziomu „zwyczajnego” użytkownika sieci.