Systematyczność – klucz do sukcesu marketingu szeptanego
Marketing szeptany jest świetną i bardzo potrzebną formą reklamy w XXI wieku. Przede wszystkim bardzo istotne są odpowiednie i konkretne działania, dzięki którym będziemy mieli pewność, że on pomaga naszej firmie, a nie szkodzi. Co więc oprócz umiejętności jest również ważne? Przede wszystkim systematyczność działań. Dlaczego?
Czy systematyczność jest istotna?
Przede wszystkim na starcie bardzo istotne jest opisanie grupy docelowej w trakcie działań buzz marketingu. Wszystko zależy od tego, jakie usługi musimy wypromować, do jakich konsumentów nasz materiał musi dotrzeć. Logiczne jest, że reklama protez zębowych skierowana jest dla starszych ludzi, nie będziemy pisać w miejscach młodzieżowych czy dla osób młodych. Tak więc, na starcie bardzo istotne są odpowiednie działania i działanie kampanii. Warto zrobić sobie oczywiście odpowiedni plan gdzie i w jakich miejscach dane usługi czy narzędzia będziemy reklamować. Druga istotną kwestią jest systematyczność. Jest to bardzo ważne, zwłaszcza wtedy, gdy mamy temat, który nie jest popularny, nie jest trendy lub jest niszowy. Wtedy kampanię powinno się prowadzić ze szczególną ostrożnością.
Stworzenie własnego planu jest konieczne, a systematyczność to ogromna zaleta prowadzenia każdej kampanii. Pisanie systematyczne, po jednym wpisie na co dzień, jeżeli pula na daną markę wynosi 20, będzie naprawdę świetnym rozwiązaniem. Głównie dlatego, że nie zaspamujemy, for czy innych miejsc. Podobnie jest z działaniami na przykład na 100 wpisów. Kampania wtedy powinna być prowadzona regularnie, czyli rozplanowana na cały miesiąc, tak, aby miejsca/wątki nie były sztucznie zaspamowane. Pamiętajmy, że spam w social mediach czy na forach potrafi być irytujący i nakręca hejt. Jeżeli agencja konkurencyjna zaobserwuje nasze działania, że nie są one prowadzone systematycznie, może to odbić się negatywnie na marce i nakręcić negatywne działania.
Jak zapobiec hejtowi?
Ważne jest również monitorowanie i sprawdzanie regularnie, jak wygląda podczas naszych działań marka klienta. Bez monitorowania efektywności nasze działania niekoniecznie mogą się udać. Stały monitoring list dyskusyjnych, komentarzy czy wypowiedzi w social media pod kątem reklamowanego przez nas produktu jest istotne. Warto również korzystać z niektórych programów, które nam to ułatwią. Chociażby z tego względu, że umożliwiają one wystawienie odpowiednich wątków od razu, które pozwolą kontynuować temat. W sytuacjach kryzysowych można dzięki takim narzędziom odpowiednio wcześnie zareagować i zapobiec hejtowi albo kryzysowi.
Szeptanka może być naprawdę bardzo cenną formą marketingu w sieci. Warto zrozumieć, że działalność na forach nie polega jedynie na zamieszczeniu linku, czy na jak najszybszym zrealizowaniu zlecenia. Dlatego niezwykle istotne jest to, aby dobrać fora, które pasują pod naszą kampanię tematycznie. Ważne też, aby pisać naturalne posty, oraz ważne jest to, aby działania były systematyczne. Bez systematyczności kampanii nie będzie można zrealizować jej.