Reklama pieniądzem się toczy, czyli ile wydawać na Google Ads
Ile wydawać na Google Ads, żeby zarabiać? To pytanie, które spędza sen z powiek właścicielom sklepów internetowych i osobom odpowiadającym za planowanie kampanii marketingowych. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na ten dylemat, jednak jest kilka zasad, którymi planując działania reklamowe online powinniśmy brać pod uwagę.
Zacznijmy do tego, że Google Ads roztacza przez właścicielami sklepów internetowych ogromne możliwości. Jednak stawia też niemałe wyzwania, bowiem nieświadomie przepalany budżet może nie tylko znacznie zwiększać wydatki marketingowe, ale również uszczuplać zyski. Z drugiej strony zbyt zachowawczo prowadzone działania mogę sprawić, że nasz biznes e-commerce nigdy nie rozwinie swojego pełnego potencjału. Powstaje, więc pytanie jakie wydatki na kampanie Google Ads będą optymalne dla naszego e-sklepu? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, bowiem w dużej mierze uzależniona jest od danej branży ,konkurencji, zróżnicowania oferty oraz możliwości finansowych danej firmy.
Budżet idealny czyli jaki?
Niestety nie ma jednej minimalnej lub maksymalnej kwoty, którą powinniśmy przeznaczać na kampanie typu Ads. Wszystko zależy od tego, czy zasięg naszych reklam ma być lokalny, czy może ogólnopolski. Nie bez znaczenia pozostaje również to jak bardzo aktywna w kampaniach płatnych jest nasza konkurencja i jak duże środki przeznacza na tego typu działania. Google Ads działają na zasadzie licytacji i zwyczajnie bardziej widoczny pozostaje ten kto da więcej. Pamiętajmy, że budżet dedykowany działaniom płatnym w Google jest elastyczny. Co to oznacza w praktyce? Jeśli jednego dnia, czy miesiąca przeznaczymy na reklamy więcej środków i ta inwestycja nie będzie dla nas efektywna, w każdej chwili możemy wydawaną kwotę zmniejszyć. Dzięki temu mamy ciągłą kontrolę nad wydatkami i kontrolujemy efektywność inicjatyw marketingowych.
Jak ustawiać skuteczne kampanie Google Ads?
Sztuka prowadzenia kampanii Google Ads wymaga ogromnej wiedzy, umiejętności analizy i szybkiej reakcji na zmiany rynkowe. Dlatego nie każdy jest w stanie samodzielnie prowadzić tego typu działania, chociaż pozornie może wydawać się to łatwe. Nieumiejętne działanie w zakresie Google Ads może okazać się, że zwyczajnie przepalamy budżet, a nasze reklamy nie przynoszą sklepowi wymiernych korzyści. Dlatego kampanie online warto powierzyć w ręce profesjonalistów, którzy będą w stanie zoptymalizować koszty oraz zmaksymalizować efektywność podejmowanych inicjatyw.