Marketing szeptany w branży IT

Szacuje się, że na całym świecie w ciągu każdej godziny odbywa się około 100 milionów rozmów związanych z markami, a także ich produktami. To właśnie tutaj drzemie siła marketingu szeptanego, który należy do jednych z najpotężniejszych narzędzi w marketingu internetowym. Jednak czy to rozwiązanie można wykorzystać w każdej branży? Jeśli chcesz się dowiedzieć, to koniecznie przeczytaj poniższy artykuł!

Marketing w firmach IT

Konkurencja na rynku jest coraz większe i to praktycznie w każdej branży. Dlatego należy aktywnie poszukiwać nowych form reklamy i promocji. Trzeba zaplanować wszystko tak, by do potencjalnego klienta dotarły, jak najbardziej wartościowe treści. Aktualnie najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest e-marketing, ponieważ to właśnie technologia zawładnęła praktycznie każdą sferą naszego życia. Nie inaczej jest w branży IT, gdzie zdecydowana większość odbiorców reklamy będzie poruszała się w obszarach komputerowych i internetowych.

Jak prowadzić działania w tej branży?

Trzeba przyznać, że IT jest wyjątkowym sektorem na rynku. Kampanie marketingowe prowadzone w tej branży skierowane są zwykle do bardzo konkretnych i wymagających klientów. Wykorzystując marketing szeptany, absolutnie nie należy tworzyć nachalnych treści. Należy raczej postawić na te zachęcające do zapoznania się z profilem i ofertą firmy w sposób subtelny i rzeczowy. Ważne jest równie dokładne określenie grupy odbiorców konkretnej kampanii. Im bardziej jest ona uściślona, tym bardziej szczegółowe dane na jej temat zdobędziemy. Jest to oczywiście bezpośrednio związane z faktem, że pozwoli nam to lepiej przygotować reklamę, jej treści oraz popracować nad przekazem, który ma nieść.

Marketing szeptany – czy tylko do promocji produktów i usług?

Buzz marketing wykorzystywany jest nie tylko do promowania marki oraz jej produktów. Coraz częściej służy do działań związanych z poprawą wizerunku firmy czy w celu rekrutacji pracowników. Skuteczny employer branding wzmacnia pozycję pracodawcy wśród konkurencji i pozwala się wyróżnić na jej tle. Podczas prowadzenia kampanii marketingu szeptanego należy jednak pamiętać o wiarygodnym przekazie. Innymi słowy, jeśli chcemy zdobyć szacunek w danej grupie odbiorców, musimy posługiwać się ich językiem i działać według przyjętych w ich gronie standardów.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *