Marketing szeptany na forach internetowych

Marketing szeptany na forach internetowych to jedno z narzędzi marketingowych jakie wykorzystywane jest do promocji marki w sieci. Każda firma, która działa w Internecie chce by o niej mówiono i właśnie w tym celu wykorzystują one marketing szeptany, który opiera się na siłę rekomendacji i opinii. Pozytywne opinie w Internecie to duży plus dla przedsiębiorstw, ponieważ zdecydowana większość osób zwraca na nie uwagę przed dokonaniem zakupu. Czym jest marketing szeptany na forach internetowych i w jaki sposób powinno się go prowadzić?

Czym jest marketing szeptany na forach internetowych?

Marketing szeptany na forach internetowych to nic innego jak docieranie z informacją o produkcie lub usłudze do zainteresowanych danym tematem potencjalnych klientów. Co więcej jest to także motywowanie klientów do podejmowania dyskusji na temat danej marki, jej produktów i usług. Trzeba jednak wiedzieć, że te działania nie mogą w żaden sposób wymuszać na kliencie zakupu produktu, ma to być jak najbardziej naturalne, subtelne i nienachalne.

W innym przypadku klient może się zniechęcić i więcej do firmy nie wrócić. Dlatego też działania te muszą być wykonywane przez osobę, która się na tym zna i ma odpowiednie doświadczenie i umiejętności. W ramach marketingu szeptanego można działać nie tylko na forach internetowych, ale też w social mediach lub innych grupach tematycznie powiązanych z prowadzona przez firmę działalnością.

Marketing szeptany na forach internetowych – jakie ma on zalety?

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego

Marketing szeptany na forach internetowych może mieć wiele zalet wszystko zależy od tego jak będzie on prowadzony. Jeśli będzie to wykonywane z dużym zaangażowaniem działania te mogą przynosić wiele korzyści markom. Do plusów marketingu szeptanego należą:

  • Szybko zauważalne efekty prowadzonych działań
  • Niski koszt
  • Możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców w szybki czasie
  • Budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci
  • Pozyskiwanie nowych klientów i ich zaufania i lojalności
  • Bezpośredni kontakt z klientem, który pozwala pozyskać informacje na jego temat, dzięki zdobyciu tych informacji będzie możliwe dopasowanie swojej oferty do potrzeb i problemów klienta.

Marketing szeptany – prawidłowość i efektywność

Marketing szeptany by mógł przynosić efekty musi być prowadzony prawidłowo. Nie da się ukryć, że nachalna reklama nie przyniesie żadnych zamierzonych skutków. Działania prowadzone w jego ramach by mogły być efektywne muszą zostać poprowadzone tak, by wyglądały na jak najbardziej naturalne i spontaniczne tylko wtedy będzie możliwe uzyskanie skuteczności. Jest też kilka zasad, którymi warto się kierować, na przykład powinno się publikować wpisy w określonych miejscach, na przykład na takich forach, na których znajdują się osoby zainteresowane tematyką związaną z prowadzoną działalnością. Co więcej każdy marketing szeptany powinien opierać się na prawdzie nie ma tutaj miejsca na wprowadzanie klienta w błąd.

Skuteczny marketing szeptany

Jakie są rodzaje marketingu szeptanego?

Marketing szeptany można podzielić, na różne jego formy. Poniżej znajduje się opis niektórych z nich.

  • Cause marketing – działania te polegają na wspieraniu przez markę ważnych dla klientów kwestii społecznych. Dziki tym działaniom firma może zyskać zaufanie swoich konsumentów i zwiększyć swoją wiarygodność. Jest to także świetny sposób na zbudowanie swojego pozytywnego wizerunku marki w sieci, który jest obecnie firmom bardzo potrzebny.
  • Trendsetting – tutaj działania skupiają się na współpracy z osobami, które są wpływowe w sieci i mają wokół siebie zgromadzoną wierną grupę odbiorców, którzy im ufają i wierzą w ich wybory zakupowe. Dzięki temu, że pokazują oni produkt danej marki, może wykreować się trend na jego używanie, co oczywiście jest dużym plusem dla przedsiębiorstwa. Dzięki temu zwiększy się ilość klientów, a co za tym idzie również i sprzedaż.
  • Brand blogging – polega na prowadzeniu bloga firmowego, na którym zamieszczane są ciekawe i wartościowe treści zwykle związane z tematyką prowadzonej przez przedsiębiorstwo działalności. Jest to dobry sposób na zmniejszenie dystansu pomiędzy klientem, a marką.
  • Product seeding – jest on w pewien sposób powiązany z trendesttingiem, ponieważ tutaj też działania opierają się na współpracy z popularnymi osobami w sieci, które po otrzymaniu danego produktu od firmy, testują go i dzielą się opinią z obserwatorami.

 

 

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *