Marketing szeptany, czy Influencer marketing – w co lepiej zainwestować?

Działania marketingowe, stanowią w dzisiejszym świecie podstawę do tego, aby coś osiągnąć, do czegoś dojść, rozwinąć firmę, pozyskać klientów. Im lepiej zainwestujemy w marketing, tym większe będziemy dzięki temu zbierać plony. Oczywiście my, jako właściciele różnego rodzaju firm, mamy możliwość wyboru określonego rozwiązania. Najlepiej znamy i czujemy naszą branżę, a stosownych narzędzi na rynku jest naprawdę bardzo dużo.

Na przestrzeni ostatniego czasu, bardzo dużą popularnością cieszy się Influencer Marketing, oraz marketing szeptany. Dwa rozwiązania, dwa działania, różny plan tworzenia, ale cel taki sam. Pomóc firmie w tym, aby mogła się wypromować, zareklamować i rozwinąć skrzydła. W tym artykule, wyjaśnimy nieco dokładniej, czym jest marketing szeptany i czym jest Influencer Marketing. Biorąc pod uwagę wszelkie wady i zalety, będziemy chcieli odpowiedzieć sobie na pytanie – w co lepiej zainwestować, by osiągnąć zamierzone efekty?

Czym jest Influencer Marketing?

Influencer Marketing to działanie, którego celem jest komunikacja z osobami, które są autorytetem w danej dziedzinie, którą klient jest zainteresowany. Jeśli mamy kogoś, kto zna się na danej rzeczy, konkretnym produkcie lub określonej usłudze, chętnie go słuchamy i wierzymy w to, co chce nam przekazać. Poprzez takie działania zdobywa się klientów, bowiem wpływa się na ich decyzje zakupowe. Osoby, które mają wpływ na innych ludzi, nazywa się Influencerami. Klienci, którzy stawiają na zakupy w sieci w większości przypadków przyznają, że przed zakupem danego produktu lub skorzystania z konkretnej usługi, w pierwszej kolejności czytają opinie, oglądają blogi i vlogi. Szukają takich informacji i opinii, gdzie konkretna osoba może nam coś powiedzieć na temat tego, co chcemy kupić. Dziś nie liczy się opinia kogoś z rodziny lub znajomych. Dzisiaj, niemal cała nasza wiara, opiera się właśnie na Influencerach.

Jakie są korzyści wyboru Influencer Marketing?

Stawiając na Influencer Marketing, możemy otrzymać szereg zalet, dzięki którym klient szybciej zauważy nasz produkt i naszą usługę. Rozwój tej formy marketingu nastąpił przede wszystkim dzięki mediom społecznościowym, bowiem to właśnie Influencerzy, bazują na wszelkiego rodzaju portalach społecznościowych i tego typu źródłach masowego przekazu. Klienci, przed zakupem produktu lub danej usługi, słuchają opinii. Z chęcią wchodzą w interakcje z kimś, kto dane rozwiązanie poleca. Wierzą, że to, co jest im przekazane jest prawdą, zaś to wszystko, prowadzi do zakupu właśnie takiego rozwiązania. Influencer jest łącznikiem pomiędzy konsumentami, a daną marką.

Same komunikaty lub nic nieznaczące reklamy, nie mają tak naprawdę dla nas większego znaczenia. Stawiamy na coś, gdzie możemy z daną osobą nawiązać więź emocjonalną, gdzie ta osoba wzbudzi nasze zaufanie. Wierzymy, że reklamuje dla nas produkt lub usługę, która jest najlepszą z możliwych. Taka forma marketingu i reklamy, bez wątpienia jest jedną z tych, które są w stanie zagwarantować pełną skuteczność w swoim przekazie.

Co to jest Marketing Szeptany?

Marketing szeptany, to taki rodzaj marketingu, którego głównym zadaniem jest dotarcie do potencjalnej grupy odbiorców. Wszystko odbywa się tak naprawdę poprzez różnego rodzaju dyskusje, jakie prowadzimy w sieci. Taką formę marketingu, prowadzimy przez ambasadora danej marki lub też przez zwykłych użytkowników. Często zakładają oni konta fikcyjne, aby móc w takiej właśnie formie działać. Jaki efekt odnosi marketing szeptany? Przede wszystkim, ma on za zadanie wywołać pozytywne reakcje klientów, ma sprowokować odbiorców do prowadzenia rozmów i wyrażania opinii, ma sprawiać, że konsumenci chętnie będą dyskutować. W marketingu szeptanym, każdy konsument może również liczyć na pomoc i wsparcie w zakresie informacji o danym produkcie lub usłudze.

Co lepiej wybrać?

Każde z rozwiązań jest dobre i z pewnością daje dużą skuteczność. Jeśli mamy dokonać wyboru według opinii większości, to właśnie Influencer Marketing cieszy się dużo większym powodzeniem. Taka forma marketingu bardziej dociera do klienta, który poprzez działania Influencerów wierzy w to, co słyszy. Jeśli zaś chodzi o marketing szeptany, to bardzo często traktujemy go, jako nachalną formę reklamy, w której za wszelką cenę, ktoś próbuje nas do danych rozwiązań zmusić.

Jedno jest jednak pewne. Jeśli wybierzemy odpowiednią firmę marketingową, to wybierze ona określony rodzaj marketingu. Wybrane rozwiązanie z pewnością okaże się być działaniem w 100% trafionym w dziesiątkę.

4 komentarze

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *