Jak promować się na Instagramie?
Instagram to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, który przyciąga i zwykłych śmiertelników, i firmy, i artystów, i influencerów. Tworzy się więc swoista śmietanka towarzyska, idealne miejsce do tego, by dać się poznać z jak najlepszej strony. Wtedy zwykle omija się takie konto szerokim łukiem. Jak więc nie dopuścić do takiej sytuacji i sprawić, by budowany profil cieszył się powodzeniem na tym portalu?
Spójność przede wszystkim
Co to znaczy spójność? To informowanie o swoich działaniach. To też zamieszczanie też treści o sobie w określony sposób. Taki, że odbiorcy dowiadują się o tej konkretnej tematyce, w jakiej miał być prowadzony profil. Przykładowo, jeśli ktoś sprzedaje zdrową żywność, pojawiające się posty powinny dotyczyć tego zagadnienia w mniej lub bardziej ścisłej formie. Poza tym nazwa profilu, zdjęcie, czy notka bio również powinny być wskazówką dla odwiedzających. Dzięki nim wiadomo, czego się można spodziewać po treściach, które są i będą się pojawiać. To samo dotyczy (ewentualnych) hashtagów, które dodaje się pod każdym postem. Im lepiej będą powiązane ze zdrową żywnością, tym większa pewność, że zamieszczony wpis przyciągnie odpowiednią grupę odbiorców.
Aktywność, aktywność, aktywność
Prowadząc profil na Instagramie, nie można zapominać o tym, że daje on jakieś profity tylko wtedy, gdy jest się aktywnym użytkownikiem tego serwisu. Zatem nie wystarczy jedynie raz na jakiś czas zamieścić wpisu. Trzeba to robić regularnie, co najmniej kilka razy w tygodniu. W zależności od tego, kto jest odbiorcą i jakiego rodzaju działania i tematykę się promuje.
Na tym jednak nie można poprzestać, ponieważ nie wygląda to zbyt naturalnie. Oprócz dodawania postów, trzeba też pamiętać o tym, by odpisywać na komentarze, które pojawiają się pod nimi.
Aktywność można poszerzyć o dodawanie komentarzy na profilach powiązanych tematycznie ze swoim kontem. Nie zaszkodzi też zaznaczyć kilku użytkowników, których profile się śledzi.
Ciekawe, wizualnie treści najwyższej jakości
Instagram to portal społecznościowy, który jest bardziej nastawiony na zamieszczanie treści w postaci zdjęć i filmów opatrzonych nieraz tylko krótką sentencją. Warto więc zadbać o to, by takie publikacje były jak najlepsze pod względem graficznym. Czytelność, dobra rozdzielczość, a także atrakcyjne ujęcia z pewnością przyciągną więcej odbiorców niż niedopracowane zdjęcia, filmiki i animacje.
Wyrazistość, która zapada w pamięć
Jako że profili na Instagramie jest już multum, a codziennie pojawiają się kolejne, nie jest łatwo przyciągnąć uwagę odbiorcy. Zwłaszcza jeśli zamieszcza się treści, które niczym się nie wyróżniają, a profil nie wzbudza żadnych emocji. Warto więc zadbać o to, by komunikować swój przekaz z charakterem. Na przykład w sposób błyskotliwy, zabawny lub zachęcający do pozostawienia komentarza.
Nazwa profilu też nie powinna być powtarzalna, czyli taka, którą już ktoś gdzieś usłyszał. Jeśli tak się stanie, będzie za każdym razem mieć zupełnie inne skojarzenia. Najczęściej utrwalony obraz z tą nazwą, która dla niego wiąże się z dobrze mu znanym zagadnieniem.
Najlepiej również, by ta nazwa nie była przesadnie długa. Nie powinna też składać się z liter, cyfr i znaków specjalnych w takiej kombinacji, którą trudno zapamiętać. Pozostając w tematyce zdrowej żywności, zdecydowanie lepiej wygląda Good-Food24 niż Zdrowa Żywność.
Wybór języka, w jakim ma być nazwa profilu w dużym stopniu zależy od tego, kto ma być odbiorcą. Instagram jest otwarty dla wszystkich w tym samym czasie. Zatem poprzez wybór anglojęzycznej nazwy, można w prosty sposób dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Profil, który wzbudza zaufanie
W sieci każdy teraz stara się dbać o swój wizerunek. Dlatego też, jeśli chce się pozyskać większą liczbę followersów, należy zatroszczyć się o to, by profil wzbudzał zaufanie. Jak to osiągnąć? Należy podać co nieco informacji na swój temat lub swojej firmy – nie zaszkodzi też dodanie linku do oficjalnej strony internetowej. Warto również podać dane kontaktowe, które pozwolą szybko nawiązać kontakt. W ten sposób można też ułatwić życie potencjalnym zainteresowanym. Tak samo, jak osobom, które miałyby jakieś dodatkowe pytania w związku z promowanymi produktami.