Dlaczego grafiki są takie ważne w social mediach?

Obraz warty niż tysiąc słów? Często w social mediach grafiki odgrywają zasadniczą rolę w działaniach reklamowych na Facebooku, czy Instagramie. Jak, więc tworzyć obrazy, które będą generowały zadowalające wyniki sprzedażowe.  Mamy kilka wskazówek, które Was zainspirują.

Jakie powinny być grafiki sprzedażowe w social mediach?

W tym aspekcie dużo zależy od branży i celu naszych działań w social mediach. Jednak jest kilka cech, które nasze grafiki społecznościowe powinny spełnić niezależnie od tego jaki profil asortymentowy ma nasz biznes online. Przede wszystkim obrazy powinny zaskakiwać skupiając uwagę. Ponadto dobrze byłoby gdyby zdjęcia inspirowały i wzbudzały potrzebę zakupową.  Ponadto powinny być one estetyczne i wykonane profesjonalnie. To tyle jeśli chodzi o teorię. A jak w praktyce tworzyć grafiki dla social mediów, jeśli nie jesteśmy profesjonalistami w tyj dziedzinie?

Dobry program to połowa sukcesu

Pomocne będą darmowe programy dedykowane osobom tworzącym kreacje do mediów społecznościowych. Często są one bardziej intuicyjne w obsłudze niż zaawansowane programy zarezerwowane dla grafików, jak na przykład PhotoShop, czy Corel DRAW. Niezawodna w tym aspekcie jest Canva, z której efektywnie korzystają zarówno osoby debiutujące w świecie obsługi social mediów, jak  i managerowie prowadzący konta wielkich marek. Ten prosty program umożliwia m.in. pracę z rozmiarami grafik, dodawanie filtrów oraz nakładanie dodatkowych elementów na fotografie. Możliwe jest też wzbogacenie tekstu o tekst, czy teksturę.

Canva jest niezwykle prosta w obsłudze, a jednocześnie przy zmyśle estetycznym i optymalnym czasie pracy można uzyskać profesjonalne efekty. Canva to dobry kreator grafiki służący do obróbki, jednak social zdjęcia w dużej mierze to też ładne zdjęcia. Skąd je brać? Przede wszystkim z legalnych źródeł. Istnieje kilka darmowych banków zdjęć takich na Unsplash, Pixbay, czy Pexels, które oferuje dobre jakościowo fotografie. Odradzamy publikację fotografii produktowych amatorskich, bowiem złe światło, czy nieodpowiedniej ustawienie produktu może skutkować negatywnymi wrażeniami odbiorców.

Grafiki to niezwykle istotny element kreowania wizerunku marki w social mediach. Dlatego ich przygotowanie, a następnie publikacja powinny być częścią spójnej strategii marketingu online naszego sklepu e-commerce.

One Comment

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *