Czy marketing szeptany jest legalny?

Czy marketing szeptany jest legalny i czym on tak naprawdę jest? Marketing szeptany, jest narzędziem promocyjnym, które ma swoich zwolenników jak i przeciwników. Niektórzy uważają go za jeden z najbardziej skutecznych sposobów na promocję, natomiast inni twierdzą, że jest on nieetyczny, a czasem nawet nielegalny. Działanie to polega na docieraniu z informacją o promowanym produkcie bądź marce do grupy docelowej, jednak dzieje się to w sposób bardzo naturalny, a także nienachalny. Niektórzy uważają, że działanie takie nie jest etyczne, ponieważ osoby odpowiedzialne za prowadzenie marketingu szeptanego często udają zwykłych użytkowników korzystających z Internetu, którzy wystawiają opinie na temat danego przedsiębiorstwa. W takim razie czy opinie te są rzetelne i można w nie wierzyć? Czy marketing szeptany jest legalny?

Czy marketing szeptany jest legalny i czy jest skuteczny

Co to jest marketing szeptany?

Myślę, że zanim zostanie udzielona odpowiedź czy marketing szeptany jest legalny, warto na samym początku wyjaśnić czym on jest. Marketing szeptany jest jedną z gałęzi marketingu internetowego, która polega na, jak sama nazwa wskazuje, szeptaniu o danym produkcie bądź usłudze, potencjalnym konsumentom przedsiębiorstwa. Zwykle podczas tego szeptania wymieniane są zalety oraz dobre strony produkt lub usługi. Najczęściej celem tego działania będzie wywołanie dyskusji wokół promowanego artykułu i sprawienie, że dyskusja ta dotrze do szerszego grona odbiorców.

Marketing szeptany ma więc skutkować rozpoczęciem rozmów na temat marki wśród konsumentów. Dużym plusem jest tutaj brak nachalności reklamy lub nakłaniania konsumenta do dokonania zakupu. Co więcej opiera się on na opiniach i rekomendacjach, które w dzisiejszych czasach odgrywają znaczącą rolę. Jak pokazują badania 90% konsumentów wybierając dany produkt kieruje się opiniami zamieszczonymi w Internecie. Co w sytuacji, kiedy opinie te wystawiane są przez osoby pracujące dla danego przedsiębiorstwa? Czy działanie takie jest legalne? Czy marketing szeptany jest legalny?

Zalety marketingu szeptanego

Jak się okazuje marketing szeptany ma bardzo wiele zalet, jedną z głównych jest jego duża skuteczność. Około 90% konsumentów zanim dokona zakupu sprawdza opinie na jego temat w sieci, około 50% internautów uważa, że wpływają one na ich decyzję zakupową. Marketing szeptany wpływa więc na sprzedaż produktów lub usług, dzięki niemu przedsiębiorstwo może zwiększyć swoją widoczność w Internecie, a także zbudować pozytywny wizerunek marki. Wszystko to będzie możliwe po stosunkowo niskiej cenie i w całkiem szybkim czasie.

Marketing szeptany to dobre narzędzie do angażowania klientów, a także do nawiązywania z nimi relacji. Dzięki marketingowi szeptanemu, można też zapobiegać kryzysom wizerunkowym, ponieważ dzięki śledzeniu mediów społecznościowych i Internetu możliwe jest znalezienie w szybki sposób negatywnych komentarzy czy wzmianek na temat przedsiębiorstwa, a następnie ich zneutralizowanie. Marketing szeptany wpływa też na pozycjonowanie witryny i sprawia, że jest ona wyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu będzie ona widoczna dla większej ilości konsumentów, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży i zysku.

Czy marketing szeptany jest legalny

Czy marketing szeptany jest legalny?

Marketing szeptany polega na przemycaniu dobrych opinii na temat promowanego produktu lub usługi. Jest to wykonywane przez osoby odpowiedzialne za prowadzenie takich działań i które często podszywają się pod zwykłego forumowicza lub po prostu użytkownika sieci i wystawiają pozytywne opinie na temat danego produktu, bądź przedsiębiorstwa. Czy marketing szeptany jest legalny?

Według niektórych marketing szeptany nie jest legalny, ponieważ uważają oni, że jest to oszukiwanie konsumentów, którzy czytając takie pozytywne opinie mogą podjąć decyzję o zakupie, a gdyby opinii tych nie było prawdopodobnie Nie zdecydowaliby się na zakup. Chociaż w polskim prawie nie ma jednoznacznie informacji, że marketing szeptany jest nielegalny, to jednak można dopatrzeć się kilku wzmianek, które pokazują, że ta forma promocji nie do końca jest prowadzona w sposób taki w jaki powinna. Przeciwnicy marketingu szeptanego uważają też, że jest on nieuczciwą praktyką rynkową, ponieważ często firmy za jego pośrednictwem przekazują konsumentom nieprawdziwe informacje na temat przedsiębiorstw konkurencyjnych. Należy więc bardzo dokładnie zastanowić się w jaki sposób są prowadzone działania, aby nie dopuścić do takich nieetycznych sytuacji.

Add a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *