Czy LinkedIn ma potencjał marketingowy? Jak go wykorzystać w promocji swojej marki?
LinkedIn jest najpopularniejszym portalem społecznościowym skupiającym specjalistów z branży B2B. Można spotkać zarówno właścicieli przedsiębiorstw, jak i pracowników wyższych oraz niższych szczebli. Na tą chwilę zarejestrowało się na nim 400 milionów użytkowników, z czego 1 500 000 to Polacy. W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy LinkedIn ma potencjał marketingowy oraz w jaki sposób wykorzystać go do promocji swojej marki. Zapraszamy do lektury!
Jak rozpocząć kampanię reklamową na LinkedIn?
Osoby, które dokonały rejestracji na platformie LinkedIn doskonale zdają sobie sprawę z tego, że istnieje możliwość płatnego zareklamowania się na niej. Chcąc rozpocząć płatną promocję należy posiadać na LinkedIn zarówno konto prywatne, jak i firmowe oraz połączyć je ze sobą. Niezbędne jest również dodanie do konta karty kredytowej, z której pobierane będą należności za przeprowadzoną kampanię reklamową.
Jakie formy reklamy istnieją na LinkedIn?
Na rynku istnieją cztery główne formy reklamy, są to reklamy:
- tekstowe;
- graficzne;
- dynamiczne;
- Dystrybucja wiadomości prywatnych.
Reklama tekstowa widoczna jest wyłącznie dla użytkowników korzystających z wersji deskopowej serwisu – z jej pomocą można zareklamować swoją stronę internetową. Żeby zachęcić użytkowników do kliknięcia w link, mamy do wykorzystania łącznie 100 znaków ze spacją. 25 jest przeznaczonych na nagłówek, a 75 na jego opis (poza tekstem można dodać również obrazek niewielkich rozmiarów.
Reklama graficzna poza zachęceniem do odwiedzenia naszej strony internetowej może również mieć za zadanie zwiększenie liczby osób obserwujących nasz profil, zwiększenie liczby wyświetleń materiału video bądź pozyskanie danych osobowych użytkowników, którzy zdecydują się kliknąć w naszą reklamę.
Reklamy w wiadomościach wysyłane są z prywatnego konta, dlatego niezwykle istotne jest, abyśmy mogli poszczycić się dobrą pozycją w branży. Z ich pomocą można poza kierowaniem użytkowników na naszą stronę internetową, zbierać dane za pośrednictwem formularzy LinkedIn.
Reklamy dynamiczne wyświetlamy wyłącznie tym osobom, które potencjalnie są zainteresowane treścią naszej reklamy. Z ich pomocą można między innymi promować ofertę pracy.
Jak widać, LinkedIn posiada ogromny potencjał marketingowy. Czy warto wykorzystać go do promocji marki? Oczywiście! Skupia się na nim rzesza profesjonalistów, którzy mogą być zainteresowani ofertą naszej firmy, ale – kto wie –może w przyszłości zdecydują się dla nas pracować? Oferowane przez LinkedIn formy reklamy świetnie sprawdzą się podczas budowania świadomości marki.
Każde narzędzie gdzie siedzą ludzie ma potencjał. Trzeba umieć go tylko wykorzystać i odpowiednio wytargetować. Linkedin to super temat dla działań b2b, bo grupa docelowa. mankamentem jest nieco ułomny mechanizm reklamowy …
Trochę ma, ale po przejęciu platformy przez nowego właściciela zmieniło się kilka rzeczy. Ze społeczności biznesowej z LI stworzy się coś podobnego co z GoldenLine, czyli portal spamerski dla wszystkich.
Szczerze to nie znam firmy, która mówiłaby, że LinkedIn się świetnie sprzedaje. Może to efekt tego, że firmy nie są świadome jego potencjału, a może po prostu tego potencjału tam nie ma.