Czy kampania marketingowa wymaga strony internetowej? (strona marki, nie kampanii)
Obecnie, aby zdobyć klientów trzeba się postarać bardziej niż kilka lat temu. Na rynku nie brakuje bowiem firm o podobnym profilu, celującego w tego samego odbiorcę. Chcąc wyróżnić się i zwrócić na siebie uwagę, konieczne jest przeprowadzenie przemyślanej kampanii reklamowej. Czy wymaga ona posiadania strony internetowej? Na to pytanie odpowiemy w tym artykule.
Czy warto zainwestować w stronę internetową?
Obecnie, wiele firm uważa, że jest nie ma ich w sieci, nie istnieją. I rzeczywiście, coś w tym jest. Strona internetowa jest bowiem świetnym sposobem na to, aby zaprezentować ofertę swojej firmy, opowiedzieć o stosowanych technikach produkcji bądź opisać sprzęt, z którego korzystamy podczas świadczenia usług. Udowodniono, że estetycznie wykonana strona internetowa zachęca klienta do skorzystania z oferty danej firmy.
Czy kampania marketingowa wymaga posiadanie strony internetowej?
Jeśli chcemy zareklamować się w sieci, posiadanie strony internetowej jest bez wątpienia zalecane. Niezależnie bowiem od tego, czy będziemy reklamować się za pośrednictwem portali społecznościowych, sieci reklamowej Google czy też marketingu treści, kampania mogłaby przekierowywać użytkowników na naszą stronę internetową. Na niej użytkownicy mogliby przeczytać więcej informacji na temat tego, co mamy im do zaoferowania.
Zdarza się jednak, że niektóre z firm rezygnują z posiadania własnej strony internetowej, na rzecz profili na portalach społecznościowych. Czy to dobra taktyka? Nie. Należy mieć na uwadze, że dany profil nie jest naszą własnością, a własnością firmy, do której należy wspomniany portal. To, że zgromadziliśmy na danym profilu społeczność osób, które mogą być zainteresowane ofertą naszej firmy nie oznacza, że dana oferta do nich trafi. Jako uzasadnienie tej tezy może posłużyć fakt, że jeszcze kilka lat temu, publikowane posty przez strony na Facebook’u trafiały do wszystkich osób, które polubiły daną stronę. Obecnie, opublikowany przez stronę wpis ukaże się wyłącznie niewielkiemu odsetkowi naszych fanów, chyba że… zdecydujemy się wykupić reklamę.
Czy kampania marketingowa wymaga posiadanie strony internetowej? Jeśli swoją działalność zamierzamy promować w sieci, to tak. Nie ma bowiem sensu ograniczać się wyłącznie do posiadania profili na portalach społecznościowych. Zdecydowanie lepiej zainwestować w dobrze wyglądającą stronę internetową i skierować na nią ruch za pośrednictwem reklamy kontekstowej bądź pozycjonując ją w sieci.
To problem wielu korpo. Większość zakłada stronę internetową pod każdy projekt, niektóre co roku pod nową kampanię marketingową. W konsekwencji w ciągu kilku lat 1 produkt ma kilka stron, z czego większość świeci pustkami i straszy.
Powinno się podchodzić do tego tematu z umiarem i rozsądkiem.
Znam firmy, które nie mają strony internetowej, tylko prowadzą profil na Facebooku. Zamiast w stronę, wolą wpakować trochę kasy w promocję i niby jakieś efekty im to daje.
Może samej strony nie wymaga, ale wymaga czegoś z rzetelną wiedzą, z której można czerpać wiedzę o produkcie.