Branża fashion – jak prowadzić marketing internetowy?
Marketing w branży fashion jest tematem bardzo wdzięcznym, bo przyjemnym, miłym, estetycznym. Jednak należy zdawać sobie sprawę, że to również zadanie wymagające, odpowiedzialne i czasochłonne. Trzeba dobrze znać się na e-commerce, social mediach i conetent marketingu, żeby odnieść sukces. Dobrze jest połączyć kilka sposobów dotarcia do potencjalnych odbiorców. Zazwyczaj branża fashion, zwłaszcza w obecnych czasach, bazuje na sklepach internetowych, zatem właśnie na tym obszarze działania się skupię.
Mamy w tym momencie bowiem ciekawą sytuację, że sklepy stacjonarne są traktowane jak showroomy, do których przychodzimy obejrzeć, czy przymierzyć produkt, ewentualnie go zwrócić, a kupujemy w Internecie. Eksperci są zgodni, że taka sytuacja będzie postępowała i te marki, które będą potrafiły sprzedawać w Internecie, przetrwają, a inne, znikną z rynku.
Nowe zasady, nowe wyzwania.
Nie ma co ukrywać, że Internet jest szansą i zagrożeniem jednocześnie. Jest zagrożeniem dla marek znanych, tych, które spotykamy najczęściej w galeriach. Ich właścicielami jest kilka firm, a trendy, które prezentują są do siebie zadziwiająco podobne. Znacie to, prawda? Co wystawa, to ten sam wygląda, podobna kolorystyka, trudno znaleźć coś oryginalnego.
Jeżeli reprezentujesz markę nową, ze świeżym spojrzeniem i zupełnie nowymi pomysłami na modę to powinieneś się cieszyć. Internet i obecna sytuacja w kraju zdecydowani Ci sprzyjają. W sieci jest miejsc na marki lokalne, nieduże, hand made, orientalne, specjalizujące się w jednym rodzaju produktu. Słowem – na innowacyjną modę.
Konsumenci na zakupy ubrań w sieci poświęcają średnio od kilkudziesięciu minut do półtorej godziny. Jest również grupa osób, interesujących się modą, które wertują strony internetowe bez zamiaru zakupu, po prostu z nudów, lub żeby pooglądać nowości.
Najskuteczniejszy marketing.
-
Wizerunek produktu.
Skoro nie można dotknąć, przymierzyć, to przynajmniej muszą być dobre zdjęcia. Tego nie możesz pominąć. Bez atrakcyjnej prezentacji produktu, nikt go nie kupi. Musisz dać zbliżenie na materiał, sposób obszycia, detale. Zrobić zdjęcie na modelce lub modelu, to zwiększa atrakcyjność. Podaj wzrost, wymiary modelki, żeby mieć punkt od odniesienia, jaki rozmiar klient ma kupić. Ubrania dużo lepiej się prezentują z ładnymi dodatkami, na kontrastowym tle. Zadbaj o dobre światło i ekspozycję. To sprzedawany produkt musi być na pierwszym miejscu, więc dobrze go zaprezentuj, żeby dodatki go nie zasłoniły.
-
Marka jako byt, idea, osobowość.
Przedstaw Twoją markę jako wartość. Zastanów się, co może być najważniejsze dla Twoich klientów – jakość, ekologia, fair trade, prestiż. Konsumenci kupują nie tylko ubrania, chętniej kupują idee. Jakość już nie wystarczy. Obecnie klienci szukają mody wyjątkowej, ale również ekologicznej, która podczas wytwarzania nie generuje zbędnych zanieczyszczeń. Zwracają również uwagę na fakt, czy nikt nie jest wykorzystywany przy produkcji materiałów czy szyciu ubrań. Marki sieciowe są bardzo krytykowane z tego powodu. Napisz, jak produkowane są Twoje ubrania, opisz historię ich powstawania, a wygrasz z sieciówką.
-
Stwórz sieć przyjaciół.
Biznes ma twarz, najlepiej Twoją. Traktuj swoich klientów personalnie, pisz do nich, informuj o statusie zamówienia, zadbaj o nich. Wtedy poczują, ze są częścią Twojej marki, że zależy ci na ich zadowoleniu. To najlepsza droga do tego, żeby wracali za każdym razem, gdy zbliża się nowy sezon i potrzebują ubrań. Zaangażowanie to klucz do sprzedaży.