Rozwój gwarantowany, czyli jak i po co mierzyć wzrosty konwersji

Marketing to działanie, kreatywne pomysły i praca pod presją czasu. Ale też dokładna analiza, wyciągnie wniosków i tworzenie raportów, które pozwalają zwiększać efektywność podejmowanych inicjatyw reklamowych. Dlatego mierzenie wzrostów sprzedaży jest tak ważne w tworzeniu strategii marketingowej. Jak mierzyć konwersje i dlaczego  w ogóle warto to robić? Przygotowaliśmy kilka podpowiedzi.

Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie czym w ogóle jest konwersja. W skrócie i dużym uproszczeniu jest to realizacja celu. W przypadku w platform e-commerce zwykle celem jest sprzedaż produktów, a wiec transakcja zakupowa. Dla firm, które nie korzystają z e-handlu konwersją może być pozyskanie leada na przykład w formie zapisania się do newslettera lub spędzenia określonego czasu na danej podstronie. Jak mierzony jest wskaźnik konwersji? Otóż jest to ilość zrealizowanych celów w stosunku do ilości unikalnych odwiedzin witryny.

Jak mierzyć konwersje?

Najbardziej popularnym i przystępnym programem do śledzenia statystyk naszej strony jest oczywiście Google Analytics, który odpowiednio skonfigurowany umożliwia precyzyjne badanie realizacji celów. Zastanawiacie się po co w ogóle mierzyć wzrosty konwersji?  Otóż jest to doskonały miernik obrazujący skuteczność działań reklamowych. Analizowanie liczb odnoszących się do realizacji celów pozwala na mierzenie efektywności kampanii, wyciągnie wniosków oraz optymalizację działań marketingowych.  Przyglądnie się statystykom w dużej mierze pozwoli wyeliminować tzw. pusty ruch. Są to wizyty odwiedzin użytkowników niezakończone żadną interakcją z naszym serwisem. Gruntowna analiza zachowania użytkowników to podstawowy element w budowaniu strategii rozwoju firmy.

Odnotuj wzrosty, czyli co zrobić, żeby współczynnik konwersji był coraz większy?

Optymalizacja konwersji to działania na stronie, które wpływają na wzrost tego współczynnika. Niebagatelne znaczenie ma w tym zakresie intuicyjność strony, sposób budowania komunikacji z użytkownikiem, dobrze określona grupa docelowa oraz szybkość ładowania witryny. W inicjowaniu procesu zakupowego nie bez znaczenia pozostaje też szyfrowany protokół SSL, rekomendacje i opinie znalezione w Internecie na temat naszej marki oraz sprzedaż uzupełniająca.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *